گزارش‌های بازار

گزارش صنعت برنامه‌های موبایل در سال ۱۳۹۵

در پایان سال ۹۵ نصب فعال بازار به ۳۳ میلیون کاربر منحصربفرد رسید، ۲۱,۵۰۰ توسعه‌دهندهٔ فعال ثبت و بیش از ۱۱۱ هزار برنامه منتشر شد. تا پایان این سال درآمد توسعه‌دهندگان به ۱۰۰۰ میلیارد ریال رسید و بیش از ۴۶ میلیون امتیاز و ۱۷ میلیون نظر در بازار ثبت شد. در سال ۹۵ حدود ۱.۴ میلیارد برنامه نصب یا بروزرسانی شدند و صفحات برنامه‌ها قریب به ۵ میلیارد بار باز شد.

حجم فایل:
8 MB
تاریخ انتشار:
فروردین ۱۳۹۶
دانلود گزارش

وضعیت شبکه اینترنت کاربران بازار

در چند سال اخیر خدمات زیادی بر بستر اینترنت ارائه شده‌اند. حدود ۳۳ میلیون کاربر منحصربفرد بازار نیز سالانه حدود ۱.۴ میلیارد برنامه را نصب یا به‌روزرسانی می‌کنند و برای این کار به اینترنتی با کیفیت و پرسرعت نیاز دارند. از این رو با ارائۀ آماری که از بررسی کیفیت و سرعت اینترنت کاربران بازار به دست آمده، تلاش می‌کنیم با انتشار اطلاعات کلیدی به ایجاد شفافیت بیشتر در راستای بهبود خدمات اینترنتی در کشور کمک کنیم.

حجم فایل:
3 MB
تاریخ انتشار:
اردیبهشت ۱۳۹۶
دانلود گزارش

گزارش توسعه‌دهندگان بازار در فصل تابستان ۱۳۹۶

در پایان فصل تابستان ۱۳۹۶، حدود ۳۴ میلیون کاربر یکتای دستگاه‌های اندرویدی از بازار استفاده می‌کنند؛ تعداد اجرای هر برنامه‌ی آنی حدود ۳ برابر تعداد دانلود برنامه‌های عادی بود و ۸۰ درصد کاربران از دستگاه‌های سامسونگ یا هوآوی استفاده می‌کردند.

حجم فایل:
524 KB
تاریخ انتشار:
شهریور ۱۳۹۶
دانلود گزارش

گزارش توسعه‌دهندگان بازار در فصل پاییز ۱۳۹۶

در پایان پاییز ۱۳۹۶، بیش از ۳۵ میلیون کاربر یکتای دستگاه‌های اندرویدی از بازار استفاده می‌کنند؛ برنامه‌ها با مدل درآمدی اشتراکی به طور متوسط بیش از ۳ برابر دیگر برنامه‌ها رشد تعداد خریدار داشتند؛ درصد تکرار خرید برای مدل اشتراکی به طور متوسط بیش‌تر از ۲ برابر تکرار خرید در مدل درون برنامه‌ای بود؛ تعداد اجرای هر برنامه‌ی آنی حدود ۱۰ برابر تعداد دانلود برنامه‌های عادی بود؛ بیش از ۸۰ درصد کاربران از دستگاه‌های سامسونگ یا هوآوی استفاده می‌کردند؛دسته‌ی آشپزی و رستوران بیشترین درصد رشد انتشار برنامه و دسته‌ی رفت‌وآمد بیشترین درصد رشد نصب فعال را داشته‌اند.

حجم فایل:
457 KB
تاریخ انتشار:
آذر ۱۳۹۶
دانلود گزارش

اشتغال در صنعت برنامه‌های موبایل در ایران

گزارش اشتغال صنعت برنامه های موبایلی، تصویری جامع از میزان اشتغال‌زایی این صنعت در ایران را ارائه می‌کند. در این گزارش با نمونه‌گیری آماری از تیم‌های توسعه‌دهنده‌ی ایرانی و ترکیب نتایج آن با اطلاعات برنامه‌های منتشرشده‌ی آنها در کافه‌بازار، سعی شده است تصویری دقیق از شاغلان در این صنعت به تفکیک استان، جنسیت، وضعیت حقیقی یا حقوقی و سایر شاخصه‌های مفید ارائه شود. تخمین به‌دست‌ آمده برای تعداد شاغلان مستقیم صنعت در ایران بیش از ۲۰٫۷۰۰ شغل است. اگر شغل‌های القایی را نیز به این عدد اضافه کنیم به عدد ۳۱ هزار شغل می‌رسیم. از مجموع بیش از ۱۹ هزار توسعه‌دهندهٔ ایرانی بیش از ۷ هزار توسعه‌دهنده در دستهٔ توسعه‌دهندگان فعال قرار می‌گیرند که حداقل‌های درآمدی یا نصب فعال را داشته‌اند. بر اساس نمونه متوسط تعداد شاغلان این تیم‌ها ۱/۸۷ است. همچنین بیش از ۱۴۰۰ تیم توسعه‌دهندهٔ ایرانی با عنوان شرکت‌های حقوقی در کافه‌بازار ثبت‌نام کرده‌اند که به طور متوسط بیش از ۲۵ برابر توسعه‌دهندگان حقیقی درآمد دارند. ۶۳ درصد شاغلان صنعت مدارک دانشگاهی دارند و توسعه‌دهندگانی که به درآمد و نصب فعال بیشتری رسیده‌اند از تعداد شاغلان با مدارک دانشگاهی بیشتری برخوردار هستند. ۲۳ درصد از شاغلان صنعت بانوان هستند. توسعه‌دهندگان بازی به طور متوسط تعداد شاغلان بیشتری دارند و با وجود اینکه حدود ۴ درصد از توسعه‌دهندگان ایرانی را تشکیل می‌دهد حدود ۳۰ درصد از درآمد‌های دیجیتالی به آنها تعلق دارد. استان تهران در رتبه اول تعداد شاغلان و تعداد تیم‌های توسعه‌دهنده قرار دارد و استان قم به نسبت جمعیت بیشترین تعداد توسعه‌دهندگان فعال را داراست.

حجم فایل:
707 KB
تاریخ انتشار:
دی ۱۳۹۶
دانلود گزارش

گزارش توسعه‌دهندگان بازار در فصل زمستان ۱۳۹۶

برنامه‌های اشتراکی در فصل زمستان به طور متوسط بیش از ۵ برابر دیگر برنامه‌ها افزایش کاربران خرید‌کننده داشته‌اند و برای تکرار خرید کاربران در ۱۷ دسته موفق‌تر بوده‌اند. همچنین تعداد اجرای هر برنامه آنی در این فصل در هفته حدود ۴٫۵ برابر میانگین دانلود هفتگی برنامه‌‌های عادی بوده است. در این فصل ساعت اوج خرید برنامه‌ها ۱۰ صبح و ساعت اوج خرید بازی‌ها ۲۱ (۹ شب) بوده است. همچنین در این فصل روز جمعه پرفروش‌ترین روز هفته برای بازی‌ها بوده است و روز شنبه پرفروش‌ترین روز‌ هفته برای برنامه‌ها بوده است. بیشترین رشد انتشار برنامه‌ در دسته‌ٔ ماجرایی و بیشترین رشد نصب فعال در دسته‌های امور مالی و کلمات و دانستی‌ها بوده است. در این گزارش علاوه بر وضعیت دستگاه‌های اندرویدی فصل، داده‌های مربوط به فروش و نصب برنامه‌ها، دسته‌ها و کاربران نیز ذکر شده است.

حجم فایل:
492 KB
تاریخ انتشار:
فروردین ۱۳۹۷
دانلود گزارش

درآمدزایی در صنعت بازی‌سازی؛ معیارهایی که کمتر به آنها توجه می‌کنیم

بررسی میزان فروش بازی‌ها در کافه‌بازار نشان می‌دهد بازی‌های ایرانی در مقایسه با بازی‌های خارجیِ همرده از نظر سطح درآمد، تعداد کاربران خریدار بیشتری دارند. اما چرا تعداد خریدار بیشتر بازی‌های ایرانی لزوماً درآمد بیشتری برای بازی‌ساز ایرانی را به دنبال نیاورده است؟ تیم هوش تجاری کافه‌بازار در تلاش برای پاسخ به این سوال، معیارهایی را برشمرده است که برای درآمدزایی در صنعت بازی‌سازی باید به آنها توجه کرد.

حجم فایل:
2 MB
تاریخ انتشار:
اردیبهشت ۱۳۹۷
دانلود گزارش

گزارش توسعه‌دهندگان بازار در فصل بهار ۱۳۹۷

در ماه خرداد، بیش از ۷ میلیون بار برنامه‌های آنی اجرا شدند. بیشترین رشد تعداد کاربران، ۵۴٫۶ درصد در دسته‌ی پیام‌رسان‌ها و بیشترین رشد تعداد برنامه‌ها ۳۸٫۵ درصد در دسته‌ی آب و هوا بود. در این فصل، ۱۱ صبح اوج خرید برنامه‌ها و ۱۲ شب اوج خرید بازی‌ها بود. بیش از ۸۰ درصد سهم بازار دستگاه‌های اندرویدی به سامسونگ و هوآوی اختصاص داشت و بیشترین سهم بازار از آنِ Galaxy J7 بود.

حجم فایل:
3 MB
تاریخ انتشار:
خرداد ۱۳۹۷
دانلود گزارش

اینفوگرافی:‌ بیشترین‌های جام‌جهانی ۲۰۱۸ در کافه‌بازار

در این گزارش تاثیرات جام‌جهانی در رفتار کاربران کافه‌بازار بررسی شده است.

حجم فایل:
4 MB
تاریخ انتشار:
تیر ۱۳۹۷
دانلود گزارش

گزارش صنعت برنامه‌های موبایل در سال ۱۳۹۶

صنعت برنامه‌های موبایل ایران در سال ۹۶ به رشد شتابان خود ادامه داد. در این سال استقبال کاربران و توسعه‌دهندگان بیشتر از سال‌های پیش بود و کاربران بازار در پایان سال، امکان دانلود بیش از ۱۵۱ هزار برنامه و بازی را داشتند. در پایان سال ۱۳۹۶، شمار نصب فعال به ۳۶ میلیون و تعداد توسعه‌دهندگان کافه‌بازار با اپ فعال به بیش از ۲۳ هزار تیم رسید. درآمد بازی‌های ایرانی در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ رشدی ۹۴ درصدی داشت و برنامه‌های ایرانی نیز توانستند درآمد خود را ۶۴ درصد افزایش دهند. بیش از ۸ میلیون کاربر تجربه‌ی خرید داشتند و حدود ۵۷ درصد از کاربران خریدکننده‌ی بازار خرید خود را تکرار کردند. در سال گذشته بیش از ۱۴/۵ میلیون خرید از برنامه‌های فروشی یا محصولات درون‌برنامه‌ای یا اشتراکی انجام شد. در گزارش حاضر، به خلاصه‌ای از گزارش اشتغال در صنعت برنامه‌ها و بازی‌های موبایل هم اشاره شده است.

حجم فایل:
3 MB
تاریخ انتشار:
فروردین ۱۳۹۷
دانلود گزارش